Stațiile de încărcare, „benzinăriile” cu priză!

Te-ai gândit vreodată că ai putea merge cu mașina zilnic la serviciu, cu costuri aproape zero și fără emisii? Automobilul electric pare să fie o soluție de mobilitate tot mai populară în marile aglomerații urbane. Îți dai seama că motorul este pornit doar când îți arunci ochii la bord și ajungi să staționezi în parcările publice fără să calculezi cât ar trebui să plătești. În plus, scapi și de drumul până la primărie, ca să achiți impozit pentru ea.

Pentru a te bucura de beneficiile unui automobil electric, trebuie să fie încărcat. De altfel, arată bine și-n parcare, dar viața e mai frumoasă când îl conduci!

Stațiile de încărcare pot fi montate în mai multe locuri. Parcările supermarket-urilor, sediul băncilor sau propria curte pot fi spații din care mașina electrică poate porni cu 100% baterie, odată ce decuplezi conectorul. Dar, după cum vezi, vorbim la plural, astfel stațiile de încărcare pot avea caracteristici diferite, oferind fiecare o putere de încărcare specifică. De asemenea, timpul de încărcare depinde de capacitatea bateriei și de sistemul de încărcare cu care automobilul este echipat.

Există trei tipuri de astfel de stații de încărcare: de nivel 1, nivel 2 sau „wallbox” și cele pentru încărcare rapidă (DC).

Cele de nivel 1 sunt acele încărcătoare pe cablu standard, portabile, cu care mașina vine în dotare. Pot fi folosite la o priză obișnuită, dar timpul de încărcare este foarte lent. Folosesc curent alternativ de 220V, fiind cea mai întâlnită sursă electrică, pe care o avem și noi acasă. Se găsesc și în comerț, la un preț mai redus. Pentru MX-30, încărcarea la priza casnică poate fi gata în aproximativ 14 ore.

Stațiile de nivel 2 sau „wallbox” sunt folosite atât pentru încărcarea acasă, cât și în diferite locuri din oraș. Pot încărca cu până la 22kw/oră, în funcție de vehicul și sunt conectate direct la rețeaua de electricitate. Vor fi instalate doar de un profesionist și pot fi conectate și la un panou solar, astfel costurile încărcării vor fi și mai reduse.

MX-30 se poate încărca în aproximativ 4 ore, la o priză care oferă 22kw. Este o alternativă bună pentru timpul petrecut la birou sau când știi că vei sta mai multe ore în același loc.

Pentru montarea acasă a unei stații electrice de tipul celor prezentate mai sus, costurile pot varia, cea de nivel 2 ajungând la câteva mii de lei.

Stațiile pentru încărcare rapidă sunt întâlnite doar în locurile special amenajate, deoarece necesită respectarea mai multor reguli, un echipament special pentru a putea fi montate și costuri foarte ridicate. Folosesc curent continuu și pot oferi o putere de încărcare de 50, 100 sau chiar 150kw/oră.

MX-30 se poate încărca în 40 de minute la o stație rapidă de 50kw. Cât timp iei masa de prânz sau bei o cafea, poți lăsa mașina să se încarce. În cazul în care nu știi exact unde sunt amplasate toate stațiile de încărcare, există mai multe aplicații, printre care și PlugShare, care îți vor arăta care sunt cele mai apropiate stații de încărcare și de ce tip sunt. Costurile încărcării sunt diferite de la o stație la alta, dar dacă preferi încărcarea la stația rapidă, vei scoate din buzunar pentru „un plin“ cam cât ai plăti pe două-trei cafele în centrul Bucureștiului.

Și conectorii stațiilor de încărcare sunt de mai multe tipuri. În general, întâlnim în Europa conectori de tipul 2 pentru stații de curent alternativ și conectori CCS2 pentru cele de încărcare rapidă, care sunt, de altfel, cele mai frecvente și la noi în țară.

Sursa: evcharging.enelx.com

Am enumerat câteva beneficii ale mașinilor electrice în introducere, însă trebuie să adăugăm și faptul că accelerația electricelor este foarte receptivă din prima clipă în care apeși pedala, contrar automobilelor convenționale.

Pe lângă costurile reduse și sentimentul de bine pe care îl ai când conduci o mașină sustenabilă, un alt avantaj este eco-tichetul oferit de stat. Pentru achiziția mașinilor full electrice ajunge la 45.000 de lei! Iar, separat se poate cumula un tichet din Programul Rabla Clasic în valoare de 6.500 de lei, deci un total de 51.500 de lei.

Vestea bună este că stațiile electrice din oraș au început să apară din ce în ce mai des. Dacă stai să te gândești, cu siguranță știi și tu un loc în care autovehiculul electric se poate încărca. Până atunci, trebuie să îl alegi pe cel mai potrivit pentru tine.

P.S: MX-30 este primul vehicul complet electric de la Mazda. Are în buletin o parte din numele lui MX-5, cel mai popular roadster din lume. „MX” îi aduce agilitatea specifică lui MX-5, chiar dacă proporțiile sunt diferite. Cel mai potrivit cuvânt care poate descrie interiorul este „premium”! Materialele folosite sunt de calitate superioară și, ca să țină pasul cu tendințele actuale, sunt sustenabile.

Există inclusiv elemente din plută obținută din surse regenerabile. Pluta este un material natural care se recoltează sustenabil din scoarța stejarului de plută, scoarță care este atât de groasă, încât are capacitatea de a produce una nouă. MX-30 susține acest ciclu de reînnoire și vei da o mână de ajutor planetei, alegând să-l conduci!

Dacă vrei să afli mai multe despre automobilul nostru electric, nu ezita să ne întrebi! Ne poți contacta la numărul de telefon 0755.856.856 sau pe adresa de mail vanzarimazda@asko.ro.

 

Leave comments

Your email address will not be published.*



You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>