Lecția de japoneză cu Mazda!
- 13.05.2020
- Uncategorized
- Posted by Asko Group
- Leave your thoughts
O genki desu ka? Așa s-ar traduce „ce mai faci?” în limba japoneză. Astăzi descoperim câteva cuvinte din graiul niponilor. Mai exact, pe cele care se referă la semnificațiile denumirilor acelor filosofii care țin de Mazda. Cu siguranță ai auzit și tu despre ele, dacă ai mai fost pe aici sau la noi în showroom. Să le detaliem! 🙂
Mazda
Un brand cu personalitate puternică își are semnificații și prin numele pe care îl alege. Pe lângă faptul că Mazda este un derivat de la numele fondatorului Jujiro Matsuda, acesta se referă și la Ahura Mazda, o divinitate care reprezintă înțelepciunea, inteligența și armonia, trei elemente transpuse în călătoriile liniștite pe care le ai la volanul oricărui model Mazda.
Jinba Ittai
În Japonia, expresia este folosită pentru a descrie momentul în care are loc o legătură strânsă între călăreț și calul său. Metaforic vorbind, cei doi se transformă într-una și aceeași persoană. Călărețul poate anticipa astfel orice mișcare pe care o poate face calul, iar acesta, la rândul său, se lasă influențat de intențiile călărețului.
Aceeași emoție apare și la volanul unui model Mazda. Când urci în automobil, observi cum orice detaliu este conceput astfel încât să creeze o plăcere pură de o conduce. Vei fi în armonie cu mașina ta, iar unele comenzi se vor transforma în reflexe.
Kodo
Design-ul Kodo reprezintă sufletul mișcării, adică acea îmbinare a elementelor astfel încât automobilul să se transforme într-o compoziție armonioasă. Practic, prin acest design se pot exprima sentimentele, experiențele și frumusețea, toate la pachet cu ideea de mișcare.
Design-ul Kodo este semnătura pe care o poartă fiecare model Mazda. Chiar și dacă stă pe loc, liniile circulare ale automobilului te duc cu gândul la mișcare, mai ales că elementele au fost inspirate din natură: vântul, apa și trăsăturile atletice ale animalelor puternice. Filosofia dă viață și personalitate mașinii, din orice unghi ai privi-o.
Takumi
Takumi este echivalent cu artizan sau meșteșugar, în limba română. Este un tip de design care presupune mai mult decât raportarea la frumusețe. Artizanii modelatori de la Mazda au nevoie de douăzeci de ani pentru a se perfecționa în acest tip de artă. Precizia este elementul care le caracterizează cel mai bine abilitățile.
Takuminuri
Ne îndreptăm atenția spre culoare. Takuminuri este o abordare care aparține exclusiv brand-ului Mazda, o tehnologie prin care culoarea adaugă un plus de personalitate automobilului. Accentuează fiecare curbă și oferă profunzimea și strălucirea care îți răpește privirea.
Artizanii folosesc pistoale cu pulverizator pe care le manevrează cu multă meticulozitate și toarnă mai multe straturi, pentru a obține culoarea perfectă pe care au stabilit-o în prealabil cu designerii.
Cam atât cu teoria, urmează partea practică. Dacă vrei să trăiești experiența Jinba Ittai, să admiri desing-ul Kodo și eleganța cu semnătura Takuminuri, te așteptăm în showroom să descoperi modelul tău preferat! 🙂